duminică, 9 octombrie 2011

INVALUITA IN FILE DE BASM

De mult imi doream sa recitesc basmele ce mi-au imbogatit copilaria. Basmele stranse de Petre Ispirescu. Ele si Legendele Olimpului m-au fascinat intr-un mod aparte. Ieri o persoana draga mie, stiindu-mi dorinta, mi-a facut surpriza de a-mi oferi cartea mult dorita.


Asa ca dupa ce am ascultat cu nesat emisiunea lui Oreste, desi era trecut de ora 23.30, m-am pomenit atrasa ca un magnet de cartea care imi zambea si ma ademenea sa-i rasfoiesc filele. Am recitit pe nerasuflate povestea viteazului Greuceanu alergand iute ca gandul pe Calul lui Naravas in recuperarea Soarelui si a Lunii, invingand astfel ZMEII uraciosi si trecand peste cursele intinse de ZMEOAICE...hmmm!!! Apoi m-am delectat cu basmul Ileana Simziana. Mezina care impreuna cu Galben-de-Soare, alt Cal Naravas a dat dovada de Intelepciune si Curaj, infruntand cu Credinta in DUMNEZEU toate cele 3 probe la care a fost supusa de insasi tatal sau, ca mai apoi sa infrunte alte obstacole care mai de care mai infricosatoare. Calatoria imaginara in taramul de basm din tezaurul nostru autohton a fost un adevarat balsam pentru suflet. 


Miezul noptii deja batuse dar ZMEII si VITEJII alaturi de ILENELE SIMZIENE pareau ca plutesc in eter. Cineva ii reinviase in MEMORIE. Corpul meu aluneca incet invaluit in file de basm. Somnul adanc ca de prunc ma purta pe alte taramuri fara vise. Poate ca am calatorit si eu asemeni unei Simziene alaturi de Draconide, lasand in urma limitarile dimensiunii terestre.


SA AVETI O DUMINICA LUMINATA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu